چرا به متخصص امور مالیاتی و حسابداری نیاز داریم؟

سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا از خدمات یک شرکت حسابداری استفاده کنیم و چرا باید دنبال شرکت حسابداری برای انجام امور مالیاتی بگردیم؟

اگر بخواهیم سیر تکاملی مبحث مالیاتی را در کشور بصورت کلی مرور کنیم، در گذشته روال از این قرار بود که سازمان امور مالیاتی  برای تشخیص مالیات مؤدی حقیقی یا حقوقی اطلاعات زیادی در اختیار نداشت، تنها منبعی که در دسترس داشت صرفاً زونکن اسناد و مدارکی بود که توسط مؤدی برای رسیدگی تهیه شده بود و سازمان امور مالیاتی بر اساس همان زونکن بررسی­ های موردنظر را انجام می­ داد و در نهایت بر اساس آن رسیدگی، برگه تشخیص صادر می­ کرد و با مؤدی توافق صورت می­ گرفت و مالیات آن سال بسته می­شد.

اما امروزه سازمان امور مالیاتی با در اختیار داشتن نرم­ افزاری قوی که پایه­ ی نرم ­افزار از کشور فرانسه است؛ جهت رسیدگی به امور مالیاتی مؤدیان، کلیه اطلاعات مورد نیاز  خود را از نرم افزار تحت اختیار، خروجی گرفته و رسیدگی را بر اساس اطلاعات خروجی نرم­ افزار و اسناد و مدارک مؤدی به اتمام می­ رساند. این نرم­ افزار هر سال به روزتر می­ شود.

از چند سال گذشته که این نرم­ افزار راه ­اندازی شد ابتدا گزارشات فصلی  و ارزش­ افزوده و تشکیل پرونده مالیاتی را بصورت سامانه­ ای پوشش می­ داد و سپس تمام خدمات دیگر مثل برگه تشخیص و برگه قطعی که قبلاً بصورت کتبی ابلاغ می­ شد؛ بصورت سامانه­ ای به مؤدیان ابلاغ می ­شود. یکی از قوی­ ترین ابزارهایی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد مخصوص سامانه مؤدیان است. این سامانه که در سال ۱۴۰۱ راه­ اندازی شده، در مهرماه سال ۱۴۰۲ برای اشخاص حقوقی و در دی­ماه سال۱۴۰۲ برای اشخاص حقیقی لازم­ الاجرا گردیده است.

در چند سال گذشته خصوصاً سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با راه­ اندازی سامانه مؤدیان اطلاعات و دیتاهای زیادی مثل معاملات فصلی – ارزش افزوده- دیتا بانکی- چک­ های صیادی و اظهارنامه عملکرد  در اختیار سازمان قرار گرفت. در گذشته حسابداران و افرادی که امور مالیاتی را انجام می­ دادند بصورت تخصصی فعالیت نمی­ کردند، چون سازمان امور مالیاتی با این میزان وارد جزئیات نشده بود.

در سامانه مؤدیان بعد از تشکیل پرونده توسط مؤدی و امضاهای الکترونیکی که مربوط به نماینده یا مدیر عامل شرکت و بارگذاری مهر شرکت توسط دفاتر اسناد رسمی، روال به این صورت است که برای ارسال  فاکتور فروش به سازمان یک هفته فرصت در نظر گرفته شده و ارسال فاکتورهای فروش صرفاً از طریق نرم ­افزارهای حسابداری بر اساس کد ۶ رقمی ک توسط سامانه استخراج شده، صورت می پذیرد. از تاریخ صدور صورت حساب یک هفته فرصت هست که فاکتور از نرم افزارهای حسابداری به سامانه ارسال شود و در سامانه مؤدیان شخص خریدار یک ماه فرصت دارد که فاکتوری که برایش ارسال شده است را بررسی کند اگر صحت داشته باشد تأیید کند، اگرصحت نداشته باشد، رد کند. در صورتی که  طی این یک­ ماه  تأیید صورت نگیرد خود سامانه بصورت خودکار فاکتور را تأیید و در کارتابل خریدار نمایش می­ دهد.

این سامانه  یکی از بارزترین مصداق  تخصصی بودن امور مالی و مالیاتی است که توسط مدیران مالی و مالیاتی که اشراف کامل به امور دارند؛ انجام می­ شود که باید در بحث قوانین مالیاتی  و بحث اصول حسابداری و استانداردهای حسابداری و حسابرسی اشراف کامل داشته باشند که بتوانند تکالیف یک مؤدی را در زمان مشخص و با دقت بالا و بر اساس تجربیات در سامانه­ ها ثبت نمایند و در نهایت به ارسال اظهار­نامه­ ای با رعایت قوانین طبق ماده ۹۷ قانون مالیات­ های مستقیم منجر شود.

امروزه کار مشاوره مالی بصورت یک کار تخصصی می­ باشد که براساس این کار تخصصی و جمع­ بندی کار در طی سال می­توان از یک پرونده مالیاتی دفاع کرد تا در روز رسیدگی اسناد و مدارکی که مؤدی ارائه می­ دهد با اسناد و مدارک و دیتا­هایی که سازمان امور مالیاتی دارد؛ مطابقت داشته باشد و در نتیجه کسی می­ تواند این کار را به بهترین نحو انجام بدهد که اشراف کامل به سامانه­ ها  داشته باشد و زمان جمع­ بندی کار مالیاتی سامانه­ ها را کنترل کرده و با اسناد و مدارک شرکت تطبیق داده و در نهایت  بر اساس سامانه ­ها و اسناد و مدارک و تکالیفی مثل معاملات فصلی و ارزش­ افزوده که در مقاطع زمانی ۳ ماهه صورت می­گیرد؛ اطلاعات سامانه­ ها را با اسناد و مدارک مطابقت بدهد و اظهار­نامه­ ی عملکرد را ارسال نماید. به همین دلیل یک سازمان یا شرکت برای جمع­ بندی امور مالیاتی نیازمند بهره­ مندی از افرادی هستند  که در حوزه مالیاتی-مالی و حسابداری فعالیت دارند تا بتوانند اطلاعات مفید به سازمان ارائه دهند و بر این اساس بتوانند مالیات معقولی را پرداخت کنند و جرائم مربوط به سازمان را به حداقل ممکن برسانند.

شرکت حسابداری در لاهیجان  با نام “شرکت حسابداری زلال” یکی از بهترین و معتبرترین شرکت­ های حسابداری است که توانسته با کادر مجرب و مدیریت خوب، اعتماد بسیاری از شرکت­ ها و افراد را جذب کند. در ادامه با این شرکت حسابداری و خدمات آن بیشتر آشنا شوید.

شرکت حسابداری در لاهیجان

حسابدار پس از مدیرعامل یکی از اولین افرادی است که به یک تیم عملیاتی و کاری می­ پیوندد، چرا که یک بیزینس بدون خدمات حسابدار یا حسابدارانش قادر به ادامه دادن حیات نمی ­باشد، پس حسابداری جزو اصول یک کسب و کار به حساب می ­آید و هیچ شرکتی بدون حسابدار قادر به ادامه فعالیت نیست.

شرکت حسابداری زلال با کمک حسابداران خبره و کاردان و همچنین با کمک تجربه بالایی که از طریق ارائه خدمات و مشاوره حسابداری و حسابرسی به شرکت‌های بزرگ در این سال­ ها به دست آورده است ، آماده ارائه خدمات ویژه حسابداری برای شرکت ­های شما می­ باشد.

خدمات حسابداری ارائه شده توسط شرکت حسابداری زلال، به شکل‌های مختلف و در سطوح مختلف از نظارت بر اسناد و صورت‌های مالی تا انجام کامل (صفر تا صد) امور حسابداری است. تنها با چند دقیقه صحبت با مشاوران حسابداری زلال، بهترین نوع دریافت خدمات و مشاوره حسابداری و حسابرسی برای مجموعه کاری خود را شناسایی خواهید کرد.

خدمات شرکت حسابداری در لاهیجان

ما در شرکت حسابداری زلال در لاهیجان نگرانی ­ها و نیازهای شما را درک می­ کنیم و با به کارگیری حسابداران نخبه و با تجربه؛ شرایط را تحلیل کرده و خدمات و مشاوره­ های حسابداری و حسابرسی به شما عزیزان ارائه می­ دهیم. شرکت حسابداری در لاهیجان  آماده ارائه خدمات در بخش­ های مختلف از جمله خدمات مشاوره­ ای، خدمات حسابداری نرم­ افزاری، خدمات حسابداری مالیاتی، و نظارت مالی و… در بالاترین سطح ممکن می­ باشد. برای شناسایی خدمات مورد نیاز شرکت یا مجموعه خود، کافیست با مشاوران ما در شرکت حسابداری زلال در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای ارتباط با زلال حساب با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید