اصلاحات در فرآیندهای مالیات ستانی در دوره تحولی/ با اجرای سامانه مودیان مسیر غیر قابل برگشتی را در نظام مالیاتی پیموده ایم

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اصلاحات در فرآیندهای مالیات ستانی در دوره تحولی گفت: با اجرای سامانه مودیان مسیر غیر قابل برگشتی را در نظام مالیاتی پیموده ایم.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان در نخستین اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با بیان اینکه در سال گذشته در شاخص های عملکردی نظام مالیاتی تحول بزرگی اتفاق افتاده است، از اهتمام مدیران و کارکنان سازمان امور مالیاتی در وصولی درآمدهای مالیاتی و تحولات نظام مالیاتی تقدیر کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در سال گذشته نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه های جاری دولت به ۵۶ درصد رسیده درحالی که این شاخص در دهه ۹۰ در حدود ۳۶ درصد بود.
سبحانیان افزود: اصلاحات لازم در فرایندهای مالیاتی یکی از اقدامات موثر در موفقیت های نظام مالیاتی بوده است بطوریکه در بحث نظام مالیات بر ارزش افزوده آطهارنامه پیش فرض را برای اولین بار برای دوره زمستان ۱۴۰۲ اجرا کردیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر لزوم همدلی و همراهی برای تحقق اهداف نظام مالیاتی، گفت: با عزم و اراده و برنامه ریزی می توانیم به برنامه پیش‌بینی دست یابیم.
دکتر سبحانیان گفت: تمهیدات لازم برای اجرای بهینه تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم و اظهارنامه پیش فرض، پیگیری وصول یا تعیین تکلیف معوقات سامانه ای، ثبت اسناد حسابداری، تقسیط، بخشودگی جرایم و استرداد در سامانه، آخرین وضعیت وصول درآمدهای مالیاتی، نحوه توزیع عوارض ارزش افزوده و حسابرسی مالیات عملکرد، حقوق و مالیات بر ارزش افزوده سنوات گذشته از جمله برنامه های محوری سازمان است که در این اجلاس پیگیری می شود.
گفتنی است، نخستین اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با حضور دکتر سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی، معاونین و مدیران کل ستادی و استان‏ های سراسر کشور و به صورت وبیناری برای معاونین مالیاتی سراسر کشور امروز پنجشنبه 24 خردادماه در حال برگزاری است و علاوه بر تبیین رویکردها و سیاست های مهم نظام مالیاتی در سال جاری، اقدامات و تمهیدات لازم و بهبود فرآیندهای منجر به تحقق کامل درآمدهای امسال با اجرای اقداماتی نظیر مبارزه با فرار مالیاتی، ساماندهی معوقات مالیاتی، فرهنگسازی و آموزش و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تشریح و بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

برای ارتباط با زلال حساب با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید